 |
www.poprostulos.tk Oficjalne forum gry "Po prostu Łoś". Oficjalna strona gry: http://baroslaw.republika.pl/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mytser
Łoś
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:51, 15 Cze 2008 Temat postu: Moja lista ulepszeń |
|
|
oto moja lista ulepszeń do łosia:
- na początek może przydałyby się narzędzia do edytora podobne jak w paincie, zwłaszcza szybkie wypełnianie - najbardziej mnie właśnie denerwuje to, że nowe plansze tworzą się puste i gdy chcę ją całą wypełnić trawą to muszę trzymać cały czas lewy przycisk myszy i mozolnie ruszać mychą żeby w końcu cała plansza była wypełniona, a tak gdyby chociaż było to wypełnianie byłoby już nieco lepiej
- przydałoby się info na temat współrzędnych kursora (oczywiście w edytorze) tzn. na jakim polu znajduje się teraz kursor myszy, np. X: 10, Y: 5 albo coś takiego...
- jakieś ulepszenie pt. 'łatwe przemieszczanie poziomów' (to też do edytora ), a dokładniej opisując chciałbym np. żeby plansza 020 była planszą 019 i odwrotnie. i jak to zrobić za pomocą edytora? mi się nie chce za bardzo zmieniać nazw dla plików bo to by za długo trwało...
jak coś nie rozumiecie albo ja coś pokręciłem to piszcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harry127
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:15, 15 Cze 2008 Temat postu: Mój komentarz. |
|
|
Szybkie wypełnianie: ja też uważam, że to by się przydało. Jak Baru (twórca gry) przyjdzie na forum, może odpowie, czy to wprowadzi.
Współrzędne: a po co ci to?
Przemieszczanie poziomów: popieram. Chodzi Ci o to, że jak zmienisz nr. 20 na nr. 19, to automatycznie nr. 19 będzie nr. 20? Mam dla Ciebie rozwiązanie tymczasowe (nie sprawdzałem, jeśli się pomyliłem, to pisz): jeśli chcesz zmienić nr. 20 na 19 i odwrotnie (a masz plansze na razie tylko do nr. 20), zmień 20 na 21, potem 19 na 20, a 21 na 19. Acha, przy tym rozwiązaniu 21 nie zostanie puste, będzie tam ta sama plansza, co na początku 20. Trochę z tym gimnastyki, dlatego dobrze, że to zaproponowałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mytser
Łoś
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:50, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Szybkie wypełnianie - cieszę się że popierasz ten pomysł. Rozumiem że Baru na pewno przyjdzie na forum...
Współrzędne - po co mi współrzędne: dam przykład. buduje nową planszę o rozmiarze 49x49 i chcę dokładnie w środku umieścić łosia albo metę. I teraz tutaj tracę niestety czas na liczenie kiedy będzie środek i jeszcze istnieje szansa że popełnię błąd w liczeniu więc mam nadzieję że mimo wszystko ta opcja będzie w przyszłości w edytorze...
Przemieszczanie - tak, właśnie chodziło mi o to automatyczne przemieszczanie które napisałeś powyżej. co do tego tymczasowego rozwiązania to go znam, ale dzięki za to że opisałeś go bo przyda się na przyszłość innym użytkownikom...
Aha, i jeszcze coś. Nie wiem czemu ktoś tak wymyślił, że można zbudować kilka łosi na jednej planszy skoro i tak podczas testu poziomu pojawia się tylko jeden, dlatego mam rozwiązanie: gdy ktoś chce zbudować łosia w innym miejscu (oczywiście zakładamy że on już jest zbudowany), to po prostu tamten znika i łoś pojawia sie na nowym miejscu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harry127
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:04, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
No, teraz wiem, po co ci te współrzędne. Co do tych łosi: nikt tak nie wymyślił, błąd w grze. Gra sprawdza przed uruchomieniem testu tylko, czy łoś jest na planszy, nie sprawdza ile ich jest. A w części testu gra wyświetla jednego łosia. A co do wprowadzenia pomysłów w życie, Baru powinien wejść na forum w ciągu 3 dni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baru
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:32, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Witam Losiofanow !
Szybkie wypełnianie mozesz załatwić tak:
Rysujesz pasek np. trawki zaznaczasz go z przytrzymanym klawiszem SHIFT i kopiujesz przec CTRL+C. Następnie wklejasz go w kolejnych miejscach przez CTRL+V.
Co nie zmienia faktu, że wypełnienie by się przydało, ale to z kolei każe dodać funkcje UNDO... robi się z tego duży edytor. Myślałem już tym, żeby zrobić Edytor plansz w systemie okienkowym (nie pełnoekranowym), który zawierałby jednocześnie coś na kształt menadżera plansz, gdzie można by było bez problemów nadawać planszom nazwy, ustawiać ich kolejność itd, testować. Umieszczenie współrzędnych kursora nie byłoby problemem.
Wszystko ładnie pięknie, ale jak wszędzie podkreślam, brak mi czasu...
Łoś powstał już parę lat temu i przez ten czas moja sytuacja życiowa się zmieniła, dwójka dzieci, praca
To że łosiów można kilka na planszy umieścić to jest niedopatrzenie. Jest jeszcze kilka BUG'ow i niedoróbek w grze - jedne latwo poprawic inne trudniej. Jak się uzbiera na forum parę uwag to może się wezmę i te prostsze rzeczy poprawię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mytser
Łoś
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:59, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ja zdecydowanie polecam edytor okienkowy. mniej pamięci zżera i w ogóle prosty w obsłudze...
Znalazłem jeszcze coś. Nie wiem czy to coś z moim kompem nie tak czy to błąd w grze ale w nazwie zestawów nie widać polskich ogonków (np. zamiast: Dla początkujących widzę: Dla pocz tkuj cych)...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mytser dnia Pon 10:33, 16 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harry127
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:41, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Popieram edytor okienkowy, ale ma być on osobną aplikacją, tzn. nie można go uruchomić z poziomu gry. A, i edytor ma wykrywać grę, jeśli wykryje, wyłącza. Testy poziomów też w okienkach, ale z możliwością włączenia trybu pełnoekranowego.
A co do polskich ogonków, to faktycznie ich nie widać, ale zamiast "Dla początkujących" widać "Dla poczatkujacych", a nie "Dla pocz tkuj cych.
EDIT: Pomyłka. Jeśli w pliku *.zpl są ogonki, to w grze faktycznie zamiast nich widać spację.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harry127 dnia Pon 17:25, 16 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dammoni
Aktywny Łoś
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:39, 26 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Mi brakuje opcji *edycja czasu* w bombach...[wiadomo o co chodzi ]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harry127
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:07, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem, po co Ci to. Przecież bomby i tak spadają, a zawsze zdążysz uciec...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dammoni
Aktywny Łoś
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:14, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
...
Tu nie chodzi o to czy zdąże czy nie...
Tylko o to, że znacznie rozszerzyło by to możliwości tworzenia zwariowanych plansz
BTW:Świetnie by było gdyby weszła nowa przeszkoda -> coś czego nie można otworzyć,ale można zniszczyć bombą i przez to *coś* przecieka woda ]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dammoni dnia Czw 20:17, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baru
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:49, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja mysle ze ustawianie czasu bomby jest juz pewnym przekombinowaniem. Obecnie mozesz ustalac czas wybuchu bomby puszczajac ja 'z glowki' - jest to jednoczesnie pewien element umiejetnosci w grze, co zwieksza grywalnosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kefir
Łoś
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:42, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
też nie jestem za kombinowaniem z czasem bomby. Łoś jest fajny bo jest prosty, jeżeli zacznie się kombinować za dużo to zrobi się z tego krwawa jatka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dammoni
Aktywny Łoś
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:47, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ciekawi mnie jak zrobić w planszy coś takiego, co jest wykorzystane w zestawie "Radosna twórczość siedmiolatka"
["Wybuchowe cegły/murki"]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dammoni dnia Nie 10:23, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baru
Moderator
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:40, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Opcja wybuchowego murka jest 'ukryta' w edytorze. Ukrylem ja bo bylo ryzyko tworzenia nieprawidlowych plansz (moze nieslusznie). Jak wiadomo murek taki dziala jak 'secret' - nie widac, ze cos jest za nim bo plasza sie nie przesuwa, dopiero po jego wysadzeniu i wejsciu do dziury. Dlatego w edytorze poza takim murkiem nalezy zdefiniowac 'bariere' pionowa lub pozioma. Moge skompilowac wersje z mozliwoscia wstawiania murka i gdzies ja wrzucic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|