![Forum www.poprostulos.tk Strona Główna](http://img79.imageshack.us/img79/7228/logotyy.png) |
www.poprostulos.tk Oficjalne forum gry "Po prostu Łoś". Oficjalna strona gry: http://baroslaw.republika.pl/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dammoni
Aktywny Łoś
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:10, 17 Maj 2018 Temat postu: Jak wyciągnać plansze z zestawu plansz? |
|
|
Witam wszystkich łośmaniaków.
Wie ktoś jak wyciągnąć plansze z zestawu plansz?
Teoretycznie plansza zaczyna się od
konkretnego znaczka
i kończy na odstępie po nazwie przed dwoma znakami odzielającymi
kolejne plansze -
Jednak mimo tego edytor się wykrzacza, gdy próbuję wczytać planszę skopiowaną w ten sposób.
Ktoś wie jak temu zaradzić?
Ja spróbuję zrobić to jeszcze raz notepadem+
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dammoni dnia Czw 13:21, 17 Maj 2018, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Freja
Łoś
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 14:15, 17 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Może jakimś edytorem binarnym, ew. wtyczką Hex-editor do Notepad+
Otwarłam zestaw w Notepad+ i nie widzę tam nigdzie znaku: ¶.
Zrobię sobie później jakiś eksperymentalny minimalistyczny zestaw zobaczę, jak się sprawy mają i złożę raport. Ale to gdzieś w tygodniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Freja
Łoś
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 21:05, 17 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Wykonałam wstępną analizę, i wychodzi, że ręczne wydobycie planszy z zestawu jest raczej trudne i mocno upierdliwe, ale opiszę, czego się dowiedziałam.
Na potrzeby testów stworzyłam trzy pseudoplansze:
* plansza_000.pln
Kod: | txt: abcdefhgijklmnopqrstuvwxyz
hex: 61 62 63 64 65 66 68 67 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A 1A |
* plansza_001.pln
Kod: | txt: ABCDEFHGIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
hex: 41 42 43 44 45 46 48 47 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A |
* plansza_002.pln
Kod: | txt: 1234567890
hex: 31 32 33 34 35 36 37 38 39 30 |
Oczywiście to nie są poprawne pliki plansz, ale chodziło tylko o przeanalizowanie jak pakowarka łączy plansze w zestawy.
Otrzymałam z tego zestaw o postaci:
txt:
Kod: | SP< plansza_002.pln plansza_000.pln , plansza_001.pln 1234567890 abcdefhgijklmnopqrstuvwxyz ABCDEFHGIJKLMNOPQRSTUVWXYZ |
hex:
Kod: | 53 50 3C 00 00 00 00 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 32 2E 70 6C 6E 00 0E 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 30 2E 70 6C 6E 00 2C 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 31 2E 70 6C 6E 00 0A 00 00 00 31 32 33 34 35 36 37 38 39 30 1A 00 00 00 61 62 63 64 65 66 68 67 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A 1A 00 00 00 41 42 43 44 45 46 48 47 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A |
-------------------------------
I teraz o co tu biega:
najpierw jest jakiś ciąg, którego jeszcze nie kumam. Może jest identyczny dla wszystkich zestawów, a może zawiera informację o ich liczbie albo jakieś sumy kontrolne.
Kod: | txt: SP<
hex: 53 50 3c 00 00 |
Dalej jest nagłówek z listą plansz
Kod: | plansza_002.pln
? plansza_000.pln
, plansza_001.pln
00 00 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 32 2E 70 6C 6E
00 0E 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 30 2E 70 6C 6E
00 2C 00 00 00 70 6C 61 6E 73 7A 61 5F 30 30 31 2E 70 6C 6E |
W pierwszych pięciu bajtach jest adres początku planszy w sekcji z ciałami plansz, a dalej idzie nazwa pliku planszy.
Przy czym adres jest liczony nie względem początku całego pliku tylko względem początku sekcji z właściwą treścią plansz (wklejam ją poniżej).
Później jest:
oddzielające nagłówek zestawu od treści plansz zestawu i idzie właściwa zawartość plansz:
Kod: | 1234567890
abcdefhgijklmnopqrstuvwxyz
ABCDEFHGIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
0A 00 00 00 31 32 33 34 35 36 37 38 39 30
1A 00 00 00 61 62 63 64 65 66 68 67 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A
1A 00 00 00 41 42 43 44 45 46 48 47 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A |
każdą wklejoną planszę poprzedzają cztery bajdy informujące o jej długości.
Ogólnie rzez biorąc - no teoretycznie da się to ręcznie wydobyć, ale w praktyce bez jakiegoś gotowego narzędzia raczej d... blada.
Może coś takiego później napiszę, ale to na pewno nie dziś i nie jutro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Freja dnia Czw 21:22, 17 Maj 2018, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mikulus
Łoś
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Imperium Lechitów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:37, 21 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Udało mi się ten problem rozwiązać. (W 20 minut )
1. Instalujemy program HxD: [link widoczny dla zalogowanych]
2. Otwieramy za pomocą niego zestaw.
3. Kopiujemy od początku kodowania planszy z pominieciem hexów "38 04 00 00" czyli symboli "8 . . ." aż do hexu "38" tj. symbol 8 (bez tego symbolu.)
[Plansza w kodowaniu decymalnym o klasycznych rozmiarach zajmuje 1080 bajtów]
4. Wklejamy skopiowany tekst do nowego pustego pliku w HxD
5. Zapisujemy plik i zmieniamy ręcznie format ma .pln
6. Wrzucamy plik do folderu z planszami.
Tutaj obraz jak to ma wyglądać:
Nie jest to ani trudne, ani upierdliwe.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mikulus dnia Czw 14:45, 21 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Freja
Łoś
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 18:13, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Brawo!
Teraz jeszcze gdyby komuś się chciało machnąć narzędzie do automatyzowania eksportu plansz z paczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mikulus
Łoś
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Imperium Lechitów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:19, 23 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
A to już nie na moje umiejętności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mikulus
Łoś
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Imperium Lechitów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:53, 26 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Jednak napisałem ten program do wyciągania map z zestawów. Nie działa jedynie rozpakowywanie drugich przygód łosia, ponieważ autor w tej paczce umieścił w jednym z poziomów blokadę przesuwania kamery, co specyficznie zmienia kod pliku z zestawem.
Konwerter zestawu na plansze będzie w moim modzie do łosia, gdy go skończę i opublikuję. Jak ktoś chce dostać program przedpremierowo zapraszam na pv. Tutaj albo na discordzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mikulus
Łoś
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Imperium Lechitów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:01, 22 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Minęło sporo czasu od kiedy temat ten był poruszany. Przychodzę z nowymi informacjami.
Pod linkiem [link widoczny dla zalogowanych] znajduje się moja biblioteka "Łacel" (Łoś assets conversions external library) napisana w języku python3.
Umożliwia ona konwersję wszystkich plików gry (poza muzyką i dźwiękami) do powszednich formatów *.bmp, *.png, *.json oraz *.txt (i vice versa).
Jeżeli komuś dalej zależy na wypakowaniu jakiegoś zestawu to po instalacji i zaimportowaniu ww. biblioteki wystarczy wywołać jedną funkcję która rozpakuje dowolny plik *.zpl do wybranego folderu. Szczegółowe informacje w języku angielskim znajdują się w pliku README.md dołączonym do biblioteki.
Link dla niezalogowanych: https://github.com/Mikulus6/lacel
Jeżeli czytasz ten post w dalekiej przyszłości i biblioteka nie jest już dostępna na Githubie to możesz spróbować się ze mną skontaktowac przez maila mikulus6@gmail.com, być może ją jeszcze gdzieś mam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mikulus dnia Czw 21:12, 22 Wrz 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|